salgohir

Derékba törte a csapatot a salgótarjáni futam

Nagyszerű pályákkal várt minket a Rali-Túra Bajnokság harmadik, salgótarjáni futama. A legendás Zagyvaróna és Cered közötti szerpentin, az ország egyik legjobb szakasza. Mellette még további két gyorsasági várt ránk Zabar és Domaháza között, és Kazáron. Csapatunk ismét teljes létszámmal készült neki a viadalnak, öten öt különböző kategóriában voltunk érdekeltek. Hidegkuti Balázs Kőhegyi Jozy-val az N3-ban, Antal Zsolti Balázs Kornéllal A2-ben, Fábián Ottó Bencze Szabolccsal az A3-ban, Illés Zoli Tóth Lacival a H2-ben indult.

Szombaton délután a prológgal vette kezdetét a verseny a vasúti pályaudvaron. Ezt a bemelegítő szakaszt teljesítettük, mert kötelező volt. Nem az elsőkerekes autóknak lett kitalálva, nekünk vigyáznunk kellett a féltengelyekre, így tényleg csak gurulni tudtunk rajta.

Vasárnap a 30 fokos kánikulában a Zagyvaróna és Cered közötti legendás gyorsasági szakasszal kezdtünk. A 12 km-es pályán több mint 130 kanyart írtunk fel, ezek nagy része lassú, erős forduló. Sejtettük, hogy nem ez lesz a mi pályánk, a Hondának és nekünk nem ez fog igazán feküdni. A rajt utáni első emelkedőn már furcsa érzésünk volt, mintha behúzott kézifékkel mennénk, gyengének éreztük a versenyautót. Később sajnos csak erősödött bennünk az érzés. A szakasz végén az időeredményen meg is látszott, nyolcadik idővel kezdtük a versenyt. A szakaszgyőztes Molnár Feriéktől 15 mp-et kaptunk, a dobogó 5 mp-re volt előttünk. Nem túl jó kezdés, de nem volt mit tenni, sietnünk kellett Zabarra, a második szakaszra.

A Zabar és Domaháza közötti gyorsasági viszonylag rövid volt, itt nem alakultak ki olyan nagy különbségek. Jobbágyék nyerték, mi hatodik idővel, 4,6 mp-cel lemaradva teljesítettük. Ezzel összetettben a hatodik helyre tornáztuk fel magunkat. Hosszú etap következett a harmadik, kazári gyorsaságiig. Volt időnk átbeszélni a dolgot, konzultálni a csapattal, de nem tudtunk mit tenni az autóval, reméltük, hogy a szervizben találunk valami megoldást.
A kazári ismét egy elég rövid, de tempós pálya volt. Itt 1,9 mp-cel lemaradva második időt autóztunk. Összetettben így a kategória negyedik helyére jöttünk föl.

A szervizben nem találtak a fiúk semmilyen problémát az autón, arra jutottunk, hogy valószínűleg az extrém meleg nem tetszett a Hondának. Ugyan csak 5,6-mp-re voltunk a harmadik helyezettől, de nem túl nagy reményekkel indultunk neki a második körnek.

Az idő tovább melegedett, számítottunk rá, hogy örülhetünk, ha nem rontunk sokat a helyezésünkön.
Cereddel kezdtük a második kört. Az autó a meleg miatt még tovább gyengült, saját első időnktől 5 mp-cel mentünk rosszabbat, tizenegyedik idővel teljesítettük a szakaszt. Visszacsúsztunk a hatodik helyre. Ekkor már csak abban reménykedtünk, hogy pontokkal térünk haza a versenyről.

Kazáron, az ötödik szakaszon is lassultunk, hatodik idővel értünk végig. Összetettben Molnár Feriék technikai hibája miatt egyel előrébb léphettünk, az ötödik helyen fejeztük be a második kört.

A második szerviz után megint Cered következett. Ekkor már kicsit kezdett hűlni az idő, túl voltunk a legmelegebb időszakon, reméltük, hogy tudunk gyorsulni. Illés Zoliék balesete miatt lassítottak minket, de a délelőtti időnkön így is 1 másodperccet javítottunk. Kilencedik idővel teljesítettük a szakaszt, visszacsúsztunk a hatodik helyre.
Domaházán 0,5 mp-cet javultunk, tartottuk a hatodik helyünket.

Az utolsó kazári szakaszra felcsillant egy halvány reménysugár, lecsapott egy vihar a környékre. Bíztunk benne, hogy esőben teljesíthetjük, de mire elrajtoltunk, már abbamaradt az eső, felszáradt a pálya. Ötödik idővel teljesítettük a gyorsaságit, és feljebb léptünk egy helyezést.

Az ötödik helyen fejeztük be a versenyt. Nem katasztrofálisan rossz számunkra ez az eredmény, hiszen meg tudtuk őrizni vezető pozíciónkat a bajnokságban, de ezúttal nem mehettünk elégedetten haza a versenyről.

A csapatverseny szempontjából sem alakultak jól a dolgok, csapatunk félig megsemmisült:

Az A2-es géposztályban Antal Zsoltiék Skodájában a motor bedobta a törülközőt, kiestek a versenyből.

H2-ben Illés Zoliék a harmadik ceredi szakaszon nagy tempónál hatalmasat bukfenceztek, szerencsére karcolásokkal megúszták a dolgot.

u004545_111614

 A3-ban Fábián Ottóék az első helyért küzdöttek, és úgy gondolták, hogy az utolsó körben feltesznek mindent egy lapra. A taktika ezúttal nem vált be, ők is Cereden fordultak párat a kocsi tetején, nem messze Illéséktől. Szerencsére a biztonsági berendezések őket is megvédték.

u004545_111608

Csapatunkban egyedül Hidegkuti Balázsék lehettek elégedettek. Széria Opeljukkal 5 mp-cel maradtak le a győzelemről, a második helyen fejezték be a versenyt.7143_542476252475896_1267582561_n A csapatversenyben így -pontegyenlőséggel ugyan- továbbra is vezetjük a bajnokságot.

 A következő versenyig alaposan meg kell vizsgálnunk az autót, reméljük, hogy július közepén a Lábatlan Rallye-n újból teljes erővel támadhatunk!

[nggallery id=40]