A tavalyi A2-es bajnoki cím után, idén az A3-kategória és a csapatverseny bajnoki címét szereztük meg.

2012-es év szezonzáró futamát Vácon rendezték. A verseny előtt az A3 kategóriát 10 pont előnnyel vezettük, ez azt jelentette, hogy „csak” pontot kellett szereznünk a bajnoki címért.
A Rali-Túra Csapatbajnokságban 6 pont előnye volt az Antalffy Motorsportnak. Csapatunkat nem akárkivel, Keller Péterrel sikerült erősítenünk, aki 1999 és 2010 között az ORB-ben és Rally2-ben összesen kilenc bajnoki címet szerzett.
2011-ben elég rosszul sikerült számunkra a váci futam. Akkor a Suzukival egy műszaki hiba miatt az első helyről kellett feladnunk a versenyt. Így a Nagymaros-Márianosztra gyorsasági szakasz már ismerős volt, de a Gombás és Sejce közötti pálya fotó: Kollár Sportfotóidén is újdonságnak számított számunkra.

Komoly mezőny nevezett a versenyre. Kategóriánkba 14 páros adta le a nevezését. Bár a technikai bizottság a verseny előtti ellenőrzésen négy autót átsorolt H1-be -nem feleltek meg a kategória műszaki szabályzatának-, így is tízen vártuk a rajtot. A kategória szintjét jelzi, hogy ebből 7-8 páros győzelmi reményekkel vághatott neki a viadalnak.
Szombaton a pályabejárást követően a prológgal kezdődött a verseny. Az értékelésébe nem számított bele, csak teljesítenünk kellett. A szűk szlalompálya az elsőkerekes autók számára inkább csak kínszenvedés volt, inkább a hátsó meghajtású versenygépek tudtak rajta látványosan közlekedni. Az időeredmények nem lettek rosszak, Keller Petyáék abszolút 21. idővel megnyerték a kategóriát, utánuk mi következtünk. Pedig nekünk teljesen alkalmatlannak bizonyult a Honda a Tesco parkolóban való lassú cikázásra. A sperrdifi mindig addigra zárt össze, mire már a másik irányba kellett rántani a kormányt. Ez annyira nehézzé tette a kormányzást, hogy alig tudtunk befordulni a kanyarokban, holott igen lassan fotó: www.duen.humentünk. Szóval egyáltalán nem élveztük, örültünk, hogy túl vagyunk rajta.

Sokat gondolkoztunk, hogy milyen taktikával álljunk neki a szezonzáró futamnak. A bajnokságot 10 ponttal vezettük, csak az ifj. Vizelli-Nagy páros volt veszélyes ránk nézve. Úgy döntöttünk, hogy az első körben mindenképpen a biztonságra törekszünk, hiszen ha ők nyerik meg a futamot és mi egy hiba miatt kiesünk, elveszítjük a bajnokságot. Így is tettünk, az első szakaszt kalandmentesen teljesítettük, hatodik idővel. A második, nagymarosi gyorsaságin egy technikai problémánk akadt, az átbeszélőnk többször is begerjedt. A sípoló hang miatt Gyuri nem hallott semmit, és navigálás közben kellett ki-be kapcsolgatnom az átbeszélő rendszer központját. Számottevő időt nem vesztettünk, csak kicsit nehezítette a feladatunkat. Ismét ötödik idővel zártunk, hoztuk a tervet, kockáztatás nem volt benne.

fotó: Kollár SportfotóAz első kör végén láttuk, hogy legfőbb riválisaink ezen a versenyen nem jelentenek veszélyt ránk nézve (=kicsi az esélye, hogy fölküzdik magukat az első helyre, hogy 10 pontot szerezzenek), a hatodik helyen álltak mögöttünk. Nekik a Lada-Kupa elsősége lehetett az első prioritás.
A második körre így taktikát válthattunk. Elhatároztuk, hogy gyorsítunk a tempón. A szervizben megpróbáltunk az átbeszélőn javítani, de útban a harmadik szakasz felé Gyuri már semmit sem hallott rajta. Gyorsan megcseréltük a két kábelt, így legalább ő hallotta, amit diktálok.
A Gombás-Sejce szakaszon mindent beleadtunk, egy helyen már rálógtunk az árokra is, de meg lett az eredménye, első idővel teljesítettük a szakaszt. Ez jót tett a lelkünknek.
A negyedik gyorsaságin szintén siettünk. Ötödik időre volt elég. Ehhez hozzá kell fűzni, hogy a kategória első helyezettje nagyon elhúzott mindenkitől, mondhatni űridőket ment a kis méregzsák Peugeot-val -az előzőn hibázott, csak úgy tudtuk megfogni-, viszont ezen a szakaszon a másodiktól az ötödik helyezésig három másodpercen belül voltunk négyen.

A második szervizben sikerült megjavítani az átbeszélőt. Az utolsó két szakaszon tartottuk az ötödik helyünket, problémamentesen célba értünk és megszereztük az A3 kategória bajnoki címét! Tanulság a jövő évre nézve, hogy ha ebben a kategóriában akarunk majd versenyezni, kevés lesz ide a jelenlegi N-es motor, fejlesztenünk kell.

fotó: Kollár SportfotóCsapattársaink Keller Pétyáék szoros versenyt vívtak, végig a második és a negyedik hely között. Ment az adok-kapok, az utolsó gyorsaságit jól megnyomták és sikeresen beértek a kategória harmadik helyére. Stabil teljesítményt nyújtottak, de ők is technikai fölény -és természetesen jó piloták- ellen kellett, hogy küzdjenek. Kétéves kihagyásukat figyelembe véve le a kalappal a teljesítményük előtt!

Idegenlégiós pontszerzőink az Antal-Böröczi páros az A2 kategória harmadik helyével bebiztosították maguknak az éves értékelés második helyét. Gratulálunk nekik!

A csapatok versenyében a második helyet szereztük meg Vácon, így a csapatbajnokság 2012-es bajnoka az Antalffy Motorsport lett! Sokak munkája kellett ehhez az eredményhez. Sajnáljuk, hogy Hidegkuti Balázsék nem tudtak részt venni a záró futamon, hiszen ennek az eredmények az elérésében nekik is oroszlánrészük volt.

Köszönettel tartozunk a Kaptás Racing Teamnek az egész éves munkájukért. Különösen nagy dicséret jár azért, hogy egy technikai hibáktól mentes évet tudtak biztosítani nekünk!
Név szerint: Kaptás Levi szervizvezetőnknek, Hepp Zsolti főszerelőnknek, és Nagy Diának, aki az ellátmányért volt felelős.
Köszönet továbbá az Antalffy Motorsport minden tagjának:
Tóth Józsi szerelőnknek, akire mindig lehet számítani.
Böröczi Levinek, aki Antal Zsolti oldalán nem csak sok pontot hozott nekünk, de a versenyek között is rengeteg terhet vett le a vállunkról.
Fábián Ottónak, aki lányával Dorottyával amellett, hogy értékes pontokat szerzett, segített a versenyek előtti felkészülésben is és ha nem indult, várt minket a beírókban. Tanácsai aranyat értek!
Hidegkuti Balázsnak és Kőhegyi Jozy-nak a sok pontért és, hogy ezt erőn felül vállalták.
Keller Péternek, aki azon túl, hogy Bencze Szabolccsal az utolsó versenyen megmentette a csapatot, hatalmas tapasztalatával, tanácsaival segített minket.
Idegenlégiós pontszerzőinknek, az Aczél András – Major Imre párosnak, hogy besegítettek nekünk.

Nem utolsó sorban partnereinknek, támogatóinknak:
Demmers Teahouse, Driver Team Futárszolgálat, Mayo Dekor, iPixel Nyomda.

És persze minden családtagnak, feleségnek és barátnőnek, akik tűrik, hogy nekünk ez az életünk!

A 2012-es bajnokság végeredménye:

2012 Young and Partners RTE-Országos Utánpótlás Rallye Bajnokság A3 géposztály:

1. ifj. Antalffy-Vas Borosi 36 pont
2. Kolencsik-Groholy 28 pont
3. ifj. Vizelli-Nagy 25 pont
4. Kondor-Dara 23 pont
5. Bodogán-Bodogán 21 pont
7. Bardóczi-Bardóczi 18 pont
7. Fábián-Fábián 11 pont
8. Sárosi-Nagyváradi 10 pont
9. Toma-Kailbach 8 pont
10. Keller-Bencze 6 pont
11. László-Szabó 4 pont
12. Balogh-Szabó 4 pont
13. Nagy-Kopcsó 3 pont
14. Fodor-Barcsák 2 pont
15. Szalontai-Sarkadi 1 pont

Csapatbajnokság:

1. Antalffy Motorsport 50 pont
2. Car-Tools 46 pont
3. Ivanics SE 41 pont
4. Teherati 2006 22 pont
5. Team Galgalog 15 pont
6. Ralda Rallye Team 12 pont
7. Falcon Rallye Team 9 pont
8. TMC Rally Sport 6 pont

 

[nggallery id=36]