Második helyezéssel kárpótolt minket Szendrő az elmúlt évekért.
Kicsit félve érkeztünk Szendrőre, ugyanis nem túl szép emlékeink vannak erről a versenyről. 2010-ben és 2011-ben is eltört a féltengelyünk rajta a GTI Suzukival. 2010-ben csupán 6 km-t, a következő évben egy métert sem sikerült mennünk, akkor már az első rajtban kiállásra kényszerültünk.
Már a pályabejáráson láttuk, hogy ez nem a mi versenyünk lesz. Bár mi mindig győzni megyünk a versenyekre (nagyképűség nélkül: Mi másért is csinálnánk?), ezúttal tudtuk, hogy erre most kevesebb esélyünk lesz. A rendezők által kijelölt két gyorsasági szakasz nem igazán nyerte el a tetszésünket. Az Edelény-Abod közötti gyorsasági még úgy-ahogy rendben volt, voltak benne technikás részek. Azonban az Abod-Galvács közötti szakaszt nem neveznénk igazi rallye pályának. Az első 800 méteren Abod faluban kellett két kört megtennünk, ezután következett egy kb. 4 km-es gyorsulási verseny, lassítótól lassítóig, két derékszögű kanyarral. Az utolsó 1,7 km lefelé Galvácsra már technikás volt, nagyon erős kanyarokkal, melyek rendkívül kihordásosak voltak.
Arra számítottunk, hogy az első szakaszon tudunk majd jó időket futni, ugyanis a galvácsi pályán inkább a motorerő és az autók súlya fog számítani, amikben meggyőződésünk szerint nem mi vagyunk a legjobbak a kategóriatársak között. (A Honda motorja az N-es szabályok kibővítése szerint van megépítve, a súlya pedig jóval a kategória minimum fölött van.) Úgy gondoljuk, hogy Galvács végén a technikás rész kevés ahhoz, hogy ledolgozza az ember az elején kapott kigyorsítási másodperceket.
Így más választásunk nem volt, az Edelény-Abod közötti pályán erősen kellett kezdünk. Nem sikerült 100%-ig úgy ahogy terveztük, de elégedettek lehettünk, 0,1 másodperccel maradtunk le a szakaszgyőzelemről.
Egy fontos egyenesben a füvön kellett kikerülnünk egy Ladás párost, akik először lehúzódtak szélre, majd mégis visszavágtak elénk…
A második, galvácsi gyorsaságin sajnos bejött, amire számítottunk. Csak a kategória 4. idejét sikerült autóznunk, 4,4 mp-cel lemaradva a szakasz győztesétől.
A szerviz után újra Edelény következett. Ott adódott egy problémánk a sebességváltóval, egy nagyon fontos kigyorsításnál nem sikerült másodikból harmadikba kapcsolni, ami pont a szakaszgyőzelemhez kellett volna, ugyanis 0,5 mp-cel maradtunk el a legjobb időtől. Ekkor összesen csupán 3,6 mp volt a hátrányunk az első helyezettől.
Galvács másodszorra kalandosra sikeredett. Megpróbáltunk még gyorsabbak lenni és minél kevesebb hátrányt összeszedni, mert tisztában voltunk vele, hogy nem tudunk rajta nyerni. Egyszer az autó feneke is lelógott az árokba. Maximálisan akartunk menni, de mégis 1 mp-et rontottunk saját magunkhoz képest. Harmadik idővel jelentős, 7,9 mp-es hátrányt sikerült összegyűjtenünk.
A szervizben értékelve a dolgokat egyszerű volt a képlet:
Az utolsó körben mindent bele kell adni!
Nekünk most tökéletes a második hely, az első helyen autózó Peugeot (Kolencsik-Groholy) nem zavar be a bajnoki pontversenybe. A harmadik helyezett Kondor-Dara páros (szintén Peugeot) 0,5 mp-re volt mögöttünk, nem volt helye hibának.
A terv jó volt, de riválisaink sem adták könnyen magukat. Az edelényi szakaszon nem tudtunk javulni, 1 mp-et rontottunk az előző körhöz képest, így lecsúsztunk a harmadik helyre.
A mindent eldöntő, utolsó galvácsi szakaszon a szerencse mellénk állt! Ugyan szintén 1 mp-et rontottunk saját magunkhoz képest (a pálya is egyre rosszabb állapotban volt körről-körre), de riválisaink motorhiba miatt kiálltak, balszerencséjüknek köszönhetően miénk lett a második hely.
Sajnáltuk őket, nagy tapasztalatunk van már ebben, tudjuk milyen technikai hiba miatt kiállni. Nem kívánjuk senkinek sem! (Többek között ez is az oka annak, hogy a Honda motorját, váltóját nem erősítettük, nem tuningoltuk fel. Vállaltuk, hogy az idei szezonban inkább kicsit gyengébb, de üzembiztosabb technikával versenyzünk.)
Rendkívül értékes a versenyen elért második helyünk, hiszen így a tabellán 8 ponttal vezetjük a bajnokságot.
Azt lehet mondani, hogy a Gyuri kisfia születése miatt kihagyott esztergomi versenyt most visszakaptuk a sorstól. Hiszen nem csak a fent említett, velünk a verseny előtt pontegyenlőségben lévő Kondor-Dara kettős, hanem a pontversenyben szintén küzdő két Ladás páros (Bodogán-Bodogán és ifj. Vizelli-Nagy) is kiesett ezen a futamon. Személyi sérülés szerencsére nem történt, egy féltengely és egy lassító állta útjukat…
2012 Young and Partners RTE-Országos Utánpótlás Rallye Bajnokság A3 géposztály:
1. ifj. Antalffy-Vas Borosi 26 pont
2. Kondor-Dara 18 pont
3. Bodogán-Bodogán 15 pont
4. ifj. Vizelli-Nagy 12 pont
5. Bardóczi-Bardóczi 10 pont
6. Kolencsik-Groholy 10 pont
7. Sárosi-Nagyváradi 10 pont
8. Toma-Kailbach 8 pont
9. Fábián-Fábián 6 pont
10. László-Szabó 4 pont
11. Balogh-Szabó 3 pont
Csapattársaink a Hidegkuti-Kőhegyi-Opel Astra trió megnyerték az N3-as géposztályt és az N csoport versenyét is. Ezúttal idegenlégiós pontszerzőnk az Antal-Böröczi-Skoda Favorit trió volt, ők is győzedelmeskedtek az A2 géposztályban. Így a Csapatbajnokságban továbbra is első helyen állunk, sikerült 4 ponttal növelnünk az előnyünket.
2012 RTE Csapatbajnokság:
1. Antalffy Motorsport 34 pont
2. Ivanics SE 30 pont
3. Car-Tools 26 pont
4. Teherati 2006 19 pont
5. Falcon Rallye Team 6 pont
6. TMC Rally Sport 6 pont
7. Team Galgalog 5 pont
8. Ralda Rallye Team 3 pont
Előnyünket a hátralévő két futamra kell beosztanunk. A következő versenyig csupán három hetünk van. Augusztus 24-25-én Miskolcon folytatódik a bajnokság.
[nggallery id=33]