Tökéletes verseny.

A bajnokság második futamán, a X. Suzuki-Kaiser Ózd-Ralin ragyogó napsütés, 8 kategóriatárs és a megszokott pályák -de ezúttal fordított irányban- vártak minket.

110 versenyző adta le nevezését, kategóriánkban kilencen indultunk. Nehéz versenyre, nagy csatára készültünk, ezért ezúttal sem spórolhattuk el az alapos felkészülést.

A Királd körgyorsasági eddig ebben az irányban még nem volt. Kanyargós, nem túl gyors pálya, de a nézők körében igen népszerű, hiszen egy körben háromszor is láthatják a versenyzőket.

A Sáta-Ózd gyorsasági rendkívül tempós, dobálós szakasz. Néhány helyen 160-170 km/h-ás tempónál egy gázelvétellel is másodperceket lehet veszíteni.

A hagyományokhoz méltóan, szombaton a pályabejárás után az ózdi sportcsarnok salakpályáján kezdődött a verseny a prológgal. Az értékelésbe nem számított bele, csak teljesíteni kellett. Inkább csak túl akartunk lenni rajta, elsőkerekes autóval nem is lehet igazán látványosan közlekedni ezen az ovális szakaszon. Végül a kategória leggyorsabb idejét futottuk, bár tudtuk, ez nem sokat számít, ez az 1200 méter a nézők szórakoztatásáról szól.

Vasárnap a királdi körgyorsaságival kezdtük a napot. Már az első szakaszt „meg akartuk nyomni”, úgy terveztük, hogy az elejétől maximumon megyünk, bekezdünk. Sajnos utolértük az előttünk induló Ladás párost, akik egy 1 km-en keresztül feltartottak minket. Szerencsére még így is sikerült 9,4 mp-cel megnyernünk. Nem számítottunk ekkora előnyre rögtön a verseny elején, ezért változtattunk a terven. A következő sátai gyorson elspóroltunk két fontos, de veszélyes részt. Így is sikerült első időt mennünk, előnyünk 16,5 mp-re nőtt.

A szervizben a fiúk átnézték az autót, a gumilassítók okozta horzsolásokon kívül semmilyen kár sem keletkezett rajta.

A második körgyorsasági szakaszon sajnos ismét utolértük egy versenyzőtársunkat. Ezúttal őket 2 km keresztül kísértük, ezáltal javulás helyett még egy keveset rontottunk is az előző körben teljesített időnkhöz képest.

Közben kategóriatársaink is „felébredtek”, csak a harmadik idő lett miénk, és előnyünk 9,4-re csökkent.

 

A következő, sátai szakaszon ezután nem volt más választásunk: ha nyerni akarunk, maximálisan kell jönnünk rajta, nem lehet spórolni! A terv bejött, abszolút 18. idővel, ismét mi voltunk a kategória leggyorsabbjai, előnyünk 18,1 mp-re nőtt.

 

 

Az autó ismét problémamentesen érte el a szervizparkot, szerencsére a srácoknak nem sok munkát adtunk.

Az utolsó körben végre sikerült egy tiszta, utolérés nélküli gyorsaságit teljesítenünk Királdon, a kategória 2. idejét autóztuk. Előnyünk csak kissé, 1,9-cel csökkent, továbbra is vezettünk 16,2 mp-cel. A záró sátai szakaszon így kiengedhettünk, tempósan, de semmit sem kockáztatva mentünk rajta végig. Újabb gyorsasági győzelemmel, összesen 21,9 mp-cel nyertük a versenyt!

Az autó tökéletes volt, egy rossz szavunk nem lehet rá. Köszönet a felkészítésért a Kaptás Racing Teamnek!

Csapattársaink a Hidegkuti Balázs – Kőhegyi József páros Opel Astra-ján már az első szakaszon megsérült a kormánymű, de szerencsére ez nem akadályozta meg őket abban, hogy az N3 géposztály és a NK3 Kupa első helyét megszerezzék.
Csapatunk idegenlégiós pontszerzői a Kaptás Levente – Kürti Tamás páros Hondájukkal az N2-es géposztály és az N abszolút csoport első helyén végeztek.
Három kategória győzelemmel csapatunk győzedelmeskedett a csapatok közti versenyben is!

A következő futamunkat, a június végi Esztergom Rallye-t a bajnoki tabella első helyén, 8 pont előnnyel várjuk.

A bajnokság állása:
2012 Young and Partners RTE-Országos Utánpótlás Rallye Bajnokság A3 géposztály:

1. ifj. Antalffy-Vas Borosi 18 pont
2. Bardóczi-Bardóczi 10 pont
3. Bodogán-Bodogán 10 pont
4. Kondor-Dara 8 pont
5. ifj. Vizelli-Nagy 6 pont
6. Fábián-Fábián 6 pont
7. László-Szabó 4 pont
8. Balogh-Szabó 3 pont

Csapatbajnokság:

1. Antalffy Motorsport 18 pont
2. Ivanics SE 16 pont
3. Teherati 2006 9 pont
4. Car-Tools 8 pont
5. Falcon Rallye Team 6 pont
6. TMC Rally Sport 6 pont
7. Team Galgalog 5 pont
8. Ralda Rallye Team 3 pont

[nggallery id=31]