Győzelemmel búcsúztattuk a 2011-es esztendőt. Ismét négysebességessé vált a Suzukink, de ezúttal is megoldottuk ötödik nélkül!
Hagyományosan a Szilveszter Rallye-val búcsúztattuk az óévet. Erre a futamra csapatunk is kibővült. Böröczi Leviék autójukkal az utolsó utáni pillanatra készültek el. Két év kihagyás után ültek vissza az új építésű, „A”-s Suzuki Gti-be. A többszörös Superbike és Alpok-Adria győztes Végh Jani egy 200 lóerős Hayabusa motoros Suzukival csatlakozott csapatunkhoz. Fábián Ottó a kategória egyik leggyengébb autójával, de legnagyobb rutinjával, és a megszokott „kupás” Swifttel (GTI-k ellen!) érkezett a Hungaroringre.
Idén az időjárás kegyesebb volt hozzánk, a tavalyi „jégtánc” helyett ezúttal csak a hideg idővel és egy kis esővel kellett számolnunk. A pályákat már az előző évről jól ismertük. A 2010-es eredményünkön egyet szerettünk volna javítani, az első helyért indultunk a ringre.
Az első szakasz csütörtök este sötétben kezdődött. Tudtuk, hogy nagy adok-kapokra számíthatunk, hiszen 15 páros indult a kategóriában. Nagyon „be akartunk kezdeni”. A legelső féktávon sikerült megpördülnünk, de rögtön visszaálltunk menetirányba és így is megnyertük a nyitó gyorsaságit Végh Janiék előtt 1,1 másodperccel. Janiéknak sem sikerült úgy ahogy tervezték, elromlott az átbeszélőjük. A kategória harmadik helyén Fábián Ottóék értek célba 11,8 másodperc lemaradással. Böröczi Leviéknek meghibásodott a motorjuk, így ők nem tudták teljesíteni az első gyorsaságit. Pénteken a super rallye szabályai szerint 5 perc időbüntetéssel folytathatták a versenyt.
Másnap reggelre a Kaptás Racing Team hengerfejet cserélt Leviék autóján, nem sokat aludtak a srácok… A csapat a lelkükre kötötte, hogy az első szakaszon nem mehetnek gyorsan, vigyázzanak a kocsira, mint egy hímes tojásra. Ez önhibájukon kívül nem sikerült. A péntek reggeli nyitó -második- gyorsasági elején Leviék autójának eltört a kormányoszlopa. Az autójuk irányíthatatlanná vált és sajnos egy oszlop állította meg őket. Szerencsére nem sérültek meg, de a GTI elejében hatalmas kár keletkezett, minden ami egy ilyen autóban drága, az összetört. Ottóék negyedik idővel továbbra is a harmadik helyüket tartották, Végh Janiék 6,9 másodperccel mögöttünk a második időt szerezték meg, így összetettben az első három helyen csapatunk versenyzői osztoztak.
A harmadik gyorsaságit Végh Janiék nyerték, 2,3 másodpercet faragtak hátrányukból velünk szemben. Ottóék egy újabb negyedik idővel tartották a harmadik helyüket.
A pénteki második kör előtt továbbra is csapatunk foglalta el az első három helyet. A kategóriát mi vezettük, mögöttünk a második helyen Végh Janiék 5,7-re, harmadik helyen Fábián Ottóék 44,4-re voltak tőlünk.
A negyedik gyorsasági sok bonyodalmat hozott. A rajt után kb. 400 méterrel ismét eltűnt az 5. sebességi fokozatunk, akár csak az esztergomi viadalon. Ráadásul a szakasz végére elment a töltésünk is. Szerencsére ez nem hátráltatott minket, így is megnyertük. Végh Janiék túl rövidre vettek egy féktávot, egy betonárokba csúsztak. A futómű kiszakadt a Suzuki alól, így fel kellett adniuk a versenyt. Ottóék harmadik időt autóztak.
Az ötödik gyorsaságit a műszaki problémák ellenére is kategória első idővel hoztuk le, Ottóék tartották a harmadik helyüket. A szervizben a csapat generátort cserélt. A váltót nem cseréltük le, már megszoktuk, hogy csak négysebességes… 🙂 Az egyetlen fejfájást a gumiválasztás jelentette, lógott az eső lába, csak az utolsó pillanatban döntöttük el, hogy a puha slick gumival folytatjuk.
Természetesen rosszul választottunk… Mire kiértünk az ötödik gyorsasági rajtjába, már erősen esett az eső. Szerencsére kategóriatársaink is rosszul választottak gumit, így egy újabb első idővel tartottuk a vezető helyet, ekkor már több mint egy perces előnnyel. Ottóéknak jól jött az eső, a gyenge Kupás Suzukival esélyük lett a 6 mp-es hátrányukat lefaragni a GTI ellen. Ezen a szakaszon 13,7 másodpercet hoztak, azaz átvették a második helyet.
Az utolsó dupla hosszúságú szuperspeciál szakaszon újabb szakaszgyőzelemmel fejeztük be a versenyt, a második helyet Fábián Ottóék biztosították be maguknak. A kategóriánkban kilencen értünk célba.
Szép zárása volt ez a 2011-es évadnak. Az év során technikai hibák tömkelege hátráltatott minket, kétszer vesztettük el az első helyet az autó hibájából, egyszer el sem tudtunk rajtolni. Egy második helyet és hat győzelmet szereztünk, az RTE bajnokságban megszereztük a bajnoki címet. Reméljük folytatni tudjuk ezt a sorozatot, persze kevesebb technikai hibával. Hónapokkal ezelőtt elkezdtük dolgozni a 2012-es év hátterének megteremtésén. Új kihívásokat keresünk, reméljük ehhez sikerül majd partnert is találni. A folytatás nem kérdés, találkozunk idén is!
[nggallery id=29]