Újabb győzelem az idei első murvás versenyen, Bükfürdőn. Idén kegyes volt hozzánk az időjárás, a tavalyi sárdagasztás helyett most jó minőségű, néhol beton keménységű, száraz pályák vártak bennünket a Bükfürdő Rallye-n. A pályabejárásra igen szoros menetrendet kellett kialakítanunk, hiszen a szakaszokat csak adott időben maximum négy alkalommal lehetett felírni. Már a tréning elején sikerült adnunk egy kis munkát a minket kísérő szervizesünknek, Józsikának. A lökhárítót és a kipufogót is kicsit „megigazítottuk”, de a gyors segítségnek köszönhetően terv szerint tudtunk haladni, így sikerült megfelelően felkészülni a versenyre.
Az első, söptei gyorsasági szakaszt törölték a szervezők a 37-es rajtszámú versenyzőpáros balesete miatt. (Szerencsére nem sérültek meg, csak rossz helyen állt meg az autójuk.) Nagyon sajnáltuk, hiszen ez volt Gyuri kedvenc szakasza, arra számítottunk, hogy itt jól be tudunk kezdeni. A második, horvátzsidányi pályán a féktávokat még csak kerestük, 4,4 másodperccel lemaradva második időt autóztunk. Csalódottak voltunk, de tudtuk, hogy sokat tudunk még ezen javítani. A harmadik szakaszon már csak 0,9 másodperccel maradtunk le a szakaszgyőzelemtől. Így a hátrányunk 5,3 másodpercre nőtt és a harmadik helyezett is csak 4,1 másodpercre volt mögöttünk.
A negyedik gyorsasági, a söptei Rally Katlan következett. Gyuri figyelmeztetett, hogy ez most vízválasztó lesz, jól húzzam le a biztonsági övet. Igaza lett. Leszállt a „lila köd” és abszolút 16. (51-es rajtszámmal szép teljesítmény), kategória első idővel teljesítettük a szakaszt. A kategóriát vezető párosnak 13,2 másodpercet adtunk, ezzel sikerült megfordítani az állást és 7,9-el átvettük a vezetést. Az autó kicsit megsínylett egy ugratást, elgörbült a jobb hátsó lengéscsillapítónk. Az ötödik gyorsasági ismét Horvátzsidány volt. Magunkhoz képest 11 másodpercet javultunk -most már megvoltak azok a féktávok-, de a második helyezett páros sem akarta könnyen adni magát, kaptunk 1,8 másodpercet. A szervizben a srácok villámgyorsan helyrehozták a futóművet, így ismét hibátlan autóval tudtunk nekiindulni az utolsó két gyorsaságinak.
Acsádon ismét szakaszt nyertünk így előnyünk 17,8 másodpercre nőtt. Az utolsó söptei Rally Katlant már kicsit óvatosabbra vettük, de így is elsők lettünk. Előnyünket 22,9 másodpercre növeltük, és ismét elgörbítettünk egy lengéscsillapítót… Ózd után újra sikerült futamot nyernünk, és ezzel a győzelemmel átvettük a bajnokság vezetését! Ez az eredmény az egész csapat érdeme, ezúton is köszönjük mindenkinek a kiváló munkát! Következő futamunk a szezon legkeményebb kihívásait ígérő veszprémi viadal lesz, július második hétvégéjén, ismét murvás pályákon.
[nggallery id=12]