Az idei első RTE futamgyőzelmünk krónikája. Ezúttal Fortuna a mi oldalunkra állt.
Az egri technikai malőrrel sok munkát adtunk a szervizcsapatunknak. A leszakadt lendkereket, a főtengelyt -amibe beleszakadtak a lendkerékcsavarok-, az elgörbült kuplungtárcsát cserélni kellett. A motort és váltót is ellenőrizték. A váltó szerencsére megúszta, és a motor belsején sem voltak nyomai a Forma 1-es, 13900-as fordulatnak, amit a motorvezérlő komputerből kiolvastak. 🙂 Ráadásul a sátai visszafordítók mumusa is riogatott minket, hiszen a 2010-es ózdi futamon az egyiknél tört el az autó féltengelye. Az ózdi pályák már régi ismerősök számunkra, tavalyhoz képest nem is volt változtatás bennük. A felírásuk így lényegesen könnyebb feladat volt, inkább az autó felkészítése, üzembiztossá tétele kapta a legnagyobb hangsúlyt. A feladatot a Kaptás Racing Team kiválóan megoldotta.
Szombaton a pályabejárás után hagyományosan az esti salakpályás prológgal kezdődött a 2011-es Ózd Rali. Itt Gyurinak meg volt engedve, hogy használja a kéziféket. Mint mindig, ez most sem számított bele az értékelésbe.
Vasárnap indult az igazi verseny. Az Ózd-Sáta szakasszal kezdtük a napot, egy kicsit óvatosan. Második időt futottunk, 2,3 másodperccel lemaradva az elsőtől, 14,7-et adva a harmadiknak. Ezután következett a királdi körgyorsasági. Itt volt egy apró műszaki hibánk, a gázpedál bowdenje fellazult, csak padlógázt lehetett adni, ami első hallásra nem baj, de néha azért kellett volna a „kis gáz”. Nem hisszük, hogy ez a hiba az időeredményünket érdemben befolyásolta. Itt is második időt szaladtunk, viszont jelentősebb hátránnyal, 9,7 másodperccel. A két szakasz után mögöttünk 25,9-re maradt le a harmadik helyezett.
A szervizparkban orvosolták a problémát. Átbeszéltük az első kört, mit lehetett volna jobban csinálni. Úgy döntöttünk, hogy támadunk. A sátai szakaszon ismét második időnk lett, 0,9 másodperccel maradtunk le. Az időeredménnyel -a tavalyit is nézve- abszolút elégedettek voltunk, javultunk is az előző körhöz képest. A tizennégy „A” csoportos autó között negyedik idő volt, ami az 1600-os Ladák és Hondák között jó eredménynek számít.
Féltávnál tehát a győzelemhez 12,9 másodpercet kellett volna ledolgozunk. A következő királdi körgyorsaságit tényleg jól megcsináltuk: Az előző körhöz képest 6,8 másodpercet javultunk, ami a tavalyi legjobb időnkhöz képest 12 másodperc fejlődést jelent. Sajnos ez sem volt elég, megint „csak” a második helyezés lett miénk.
Az utolsó kör előtt 20 másodperces lemaradásban voltunk az elsőtől, a kategória többi része pedig 50 másodpercre volt mögöttünk. Úgy döntöttünk, hogy itt már nem kockáztatunk többet, behozzuk második helyre az autót.
A fordulat az utolsó gyorsaságin történt, az addig előttünk lévő versenytársunk a rajt után nem sokkal műszaki hiba miatt félreállt. Őszintén nem volt jó látni ezt. Mi már könyvet tudnánk írni az ilyen esetekről. A tavalyi év extrán peches volt, hét versenyből öt kiállás, mind az első helyről…
Ezért is viseltük nehezen Egerben -az év eleji rábaringi tesztverseny megnyerése után-, hogy maximális felkészültséggel odaállva, a most előlünk kieső versenytársunkat neki hazai pályán legyőzve, az utolsó gyorsaságin kellett feladnunk a versenyt. De a technikai sportokban sajnos ez is benne van.
Így a végeredményt nézve megnyertük a versenyt. Természetesen örültünk a győzelemnek, de jobban szeretünk csatában nyerni.
A bajnokság gyakorlatilag újra kezdődik, hiszen a második helyen egálban vagyunk és az éllovas is csak 3 pontra van tőlünk:
A 2011-es Rali-Túra bajnokság állása két verseny után (A2 kategória):
1. Nyilas-Novák 13 pont
2. ifj. Antalffy- Vas Borosi 10 pont
Tóth-Hajdú 10 pont
4. Madari-Haracska 8 pont
Antal-Barczi 8 pont
6. György-Gálik 6 pont
Fodor-Maldrik 6 pont
8. Tajti-Tőzsér 4 pont
Gyuriczky-Pintér 4 pont
10. Barna-Pálinkás 2 pont
11. Czakó-Orbán 1 pont
A következő verseny murván kerül megrendezésre június első hétvégéjén Bükfürdőn.
[nggallery id=17]