2013_ozd_hirÓzdon a szerencse is kellett a győzelemhez.

Az idei Ózd Rallye-t felemás érzelmekkel vártuk. Általában jó eredményeket szereztünk itt, 2011-ben és 2012-ben is megnyernünk ezt a futamot. A pályák semmit sem változtak az előző évekhez képest. Sajnáljuk, hogy egy ilyen jó adottságokkal rendelkező környéken, minden évben ugyanazt a két szakaszt jelöli ki a rendező a Rali-Túra mezőnyének, egy kivétellel immár hetedik éve… Az itinerben alig tudtunk valamit változtatni. A Honda erősödött, nagyobb lett a tempónk, így ehhez kellett kicsit átalakítani az elképzelésünket. Nagyjából pályaversenyzésre készültünk, hiszen az utóbbi évek alatt már mindenki teljes pontossággal megtanulhatta a szakaszokat, szinte mindenki tudja már hogyan kell rajtuk gyorsan menni. Úgy gondoljuk, hogy ezzel a rali versenyzés lényege veszik oda, itt nincs helye improvizációnak, a versenyzőpáros pedig nem tud semmi olyan „kiskaput” meglátni a pályafeldolgozás közben, amit esetleg mások nem vesznek észre, amitől gyorsabbak tudnak lenni a többieknél…
Arra számítottunk, hogy itt inkább a gumiválasztás és az autók technikai különbsége fog számítani.

Csapatunkban -a sajátunkon kívül- még három kategóriában voltunk érdekeltek: Fábián Ottó lányával, Dorottyával és a Suzukival A3-ban, Antal Zsolti Balázs Kornéllal az oldalán a valaha VB-t is megjárt Skoda Favorittal A2-ben, Hidegkuti Balázs Kőhegyi Jozy-val és a széria Opel Astrával az N3-as géposztályban indultak.

Kategóriánkban ismét szép számú ellenfelet kaptunk, 18 versenyzőpáros nevezett H1-be.

Szombaton a salakos prológgal kezdtük a versenyt. Már többször írtunk róla, első kerekes autóval továbbra sem nyújt igazi élvezetet, de hamar túl voltunk rajta.

r_2013_03_19mojitolemon_miskolc-rally_468Vasárnap reggel az első királdi szakasz előtt nagy volt a tanakodás. Lógott az eső lába és mindenféle híreket halottunk a pálya széléről, a meteorológia esőt jósolt. Eger után pontversenyben mi álltunk a legjobban, így úgy döntöttünk, hogy nem kockáztatunk, esőgumival megyünk ki az első körre. Amikor kiértünk a királdi rajtba, még jó döntésnek tűnt, enyhén vizes volt a pálya, és lógott az eső lába. Ott várakoznunk kellett bő fél órát, az aszfalt száradt, az eső pedig kikerülte a szakaszt. Mire mi elrajtoltunk már voltak teljesen száraz aszfaltrészek is. A vizes gumikkal csak a féktávokon kerültünk hátrányba, végül 9,7 mp-cet begyűjtve a harmadik idővel teljesítettünk.

A második, sátai gyorsasági nagyon tempós, itt kisebb hátrányt jelentett a rossz gumiválasztás, lehetőség szerint kihegyeztük a féktávokat -gyakorlatilag tönkre tettük a féltett kincsként őrzött intermedia gumikat-, 1,3 mp-cel lemaradva ismét harmadik időt futottunk.
Az első hely elúszni látszott, Ruszóék mögött kerek 10 mp-cel voltunk lemaradva, a második helyen Vizelliék viszont csupán 2,9-re voltak előttünk. Mögöttünk a negyedik helyen Molnár Feriék 7,1 mp-re álltak. Nem volt kérdés a második körben támadnunk kell!

A szervizben nem sok munkát adtunk a csapatnak. Az időjósok száraz időt ígértek, szinte mindenki száraz gumikkal készült a második körre, így mi is azzal mentünk ki.
A Királdi szakaszon száraz időben, jól sikerült végigmennünk, tempósan, de hiba nélkül, pontosan. Ez csak egy harmadik időre volt elég. A versenyt vezető Ruszóék további 5 másodperccel növelték előnyüket. Vizelliék hibáztak, és így kiestek a versenyből. Molnár Feriék 0,3 mp-cet faragtak le előnyünkből.

20130512_090451_dsc0004A második sátai gyorsaságin a rajtban állva -nem várt módon- elkezdett szakadni az eső, óriási szemekben. Az egri elsőségünknek köszönhetően a kategóriából elsőként vághattunk neki a szakasznak. A pálya első harmadában szakadt az eső, de az utolsó harmadán még száraz volt az út számunkra. Molnár Feriék két perccel rajtoltak utánunk, őket már picit vizesebb körülmények várták. Ruszóék az egri 7. helyezésüknek köszönhetően viszont már elég rosszul jártak, majd 10 perccel később rajtoltak mint mi. Rájuk még rosszabb körülmények vártak, ráadásul az elején hibáztak is az egyik lassítónál, amivel szintén sok időt vesztettek. A szakaszt megnyertük Feriék előtt 5,2 mp-cel. Ruszóék 8. időt autózva 33,9 mp-cel teljesítették lassabban a szakaszt, így átvettük a vezetést a kategóriában.

A rajtsorrendet még az egri győzelemmel harcoltuk ki magunknak, ami egy ilyen -ritkán előforduló- helyzetben tud kamatozni. El kell ismernünk, hogy Ózdon szerencsénk volt.

A harmadik körre, -mint a mezőny 80%-a- ismét slick gumival készültünk neki. A gyűjtőben majdnem egy óra várakozás után ismét sokat változott az időjárás. Végül a Meteorológiai Szolgálat narancs riasztást adott ki, leszakadt az ég, és a verseny vezetősége lefújta a versenyt.

A végeredményt így a négy teljesített gyorsasági eredménye alapján hirdették ki, újabb győzelemmel térhettünk haza.

Antal Zsoltiék az A2 második helyét szerezték meg, Hidegkutiék hozták a szokásosat, azaz megnyerték az N3-at és az N csoportot, Fábiánék pedig megnyerték az A3-at! Ismét rendkívül sikeresen teljesített csapatunk, három győzelemmel, és egy második hellyel ismét megnyertük a Rali-Túra csapatversenyét is!

A lécet -szerencsére- megint magasra helyeztük, nehéz dolgunk lesz Salgótarjánban! Régen járt arra a mezőny, utoljára 2008-ban. A pályák nagyon jók, komoly kihívást fognak jelenteni mindenki számára, izgatottan várjuk! Június 16-án vasárnap szurkoljatok nekünk!

A bajnokság állása:

2013 RTE-Országos Utánpótlás Rallye Bajnokság H1 géposztály:

1. ifj. Antalffy-Vas Borosi 20 pont
2. Molnár-Czinege 14 pont
3. Jobbágy-Bertók 10 pont
4. Ruszó-Jobbágy 8 pont
5. ifj. Vizelli-Nagy 5 pont
5. Üveges-Kopcsó 5 pont
7. Forgács-Varga 3 pont
7. Helembai-Szebenszki 3 pont
9. Szabó-Pannuska 1 pont

Csapatbajnokság:

1. Antalffy Motorsport 20 pont
2. Car-Tools 14 pont
3. Berecz Rallye 13 pont
4. Ivanics SE 10 pont
5. Teherati 9 pont
6. Speed Rallye Team SE3 pont

 

[nggallery id=39]