Két év kihagyás után Keller Péter újra a kormány mögött a váci RTE futamon!

Az idei utolsó Rali-Túra versenyünkre készülünk. Csapatunkból hiányozni fognak Hidegkutiék és Fábiánék. Hiányukat a Keller Péter-Bencze Szabolcs párossal pótoljuk.

A tavalyi pályákon nagyjából azonos menetrendben rendezik meg az idei RTE bajnoki záró futamot Vácon. 2011-ben nem volt sikeres számunkra a verseny, egy műszaki hiba miatt vezető helyről kellett kiállnunk. Idén ezt nem engedhetjük meg magunknak, hiszen két bajnoki címre van esélyünk, mind a kettő ezen a versenyen fog eldőlni.
Az A3 kategóriát 10 pont előnnyel vezetjük, ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy „csak” pontot kell szereznünk a bajnoki címért.
A Csapatbajnokságot 6 pont előnnyel vezetjük. Sajnos az utolsó megmérettetésre csapatunk oszlopos tagjai nem tudnak rajthoz állni. Fábián Ottóéknak egyéb elfoglaltságai akadtak, Hidegkuti Balázséknak sajnos nem sikerült a verseny költségvetését előteremteni. Ezért kerestük a lehetőséget arra, hogy életben tartsuk csapatbajnoki reményeinket. A csapatok versenyében minimum két saját igazolt versenyzőt kell kiállítani ahhoz, hogy pontot szerezhessünk.
Szerencsénkre Keller Péter a segítségünkre sietett, aki 1999 és 2010 között az ORB-ben és Rally2-ben összesen nyolc bajnoki címet szerzett.

Keller Péter

Keller Péter:

„Idén segítőként két RTE versenyen is részt vettem az Antalffy Motorsportnál. Most csapattársunkat, Fábián Ottót fogom helyettesíteni, aki elfoglaltságai miatt nem tudta vállalni ezt a futamot. Az A-csoportos Suzuki Swifttel indulunk A3 kategóriában. Lényegében megtetszett ez a sorozat. Mindenképpen fontos volt az is, hogy erős kategóriák vannak a túrásoknál, komoly indulókkal versenyről versenyre. Ez az első osztályban jelenleg ilyen kis kategóriában már nem valósul meg. Mivel egy versenyről van szó, nem is próbáltunk a navigátorommal támogatók után nézni, ezt még meg tudjuk finanszírozni magunk is, a költségek jelentősen alacsonyabbak mint az Országos Rallye Bajnokságban. A tavalyi belsőkamerás felvételekből ítélve jók a váci pályák, szimpatikusak számomra. Nem különösen gyorsak, ebben a sorozatban több a lassító, nem engednek akkora átlagsebességet mint az ORB-ben. Talán a kihagyás miatt nem is lennénk egyből a nagy sebességekhez szokva, ez a tempósabb részeknél éreztetné jobban a hatását, de itt -egy-két kivételtől eltekintve- nem lesznek olyan “lobogós” részek. Inkább technikásnak látom a pályákat.Keller Péter - Bencze Szabocs
Úgy gondolom, hogy -mivel két éve nem ültem versenyautóban- fejben gyors vagyok és esélyes a dobogóra, de a valóságban én is kicsit bizonytalan vagyok. Megpróbálom kivitelezni azt, amit eltervezünk, és kíváncsi vagyok, hogy mire lesz elég.
Komoly elvárásoknak akkor kell megfelelni, amikor nagy támogatók állnak mögöttünk, és mindenképpen eredményt várnak el. Így egy kicsit könnyebb lesz versenyezni. Ez a teher nem lesz rajtunk, talán még eredményesebbek is lehetünk.”

Számunkra azonban az év legfontosabb versenye következik, ami komoly dilemma elé állított minket:

ifj. Antalffy Györgyifj. Antalffy György:

„Amikor már csak egy futamunk van hátra és 10 pont előnnyel vezetjük a kategóriát, a legokosabb az lenne, ha csak a célbaérésre koncentrálnánk.
Mi azonban versenyezni szeretünk, és a miskolci harmadik helyezésünkkel sem voltunk elégedettek. A kategóriagyőzelemért egy erős kategóriában kockáztatni is kell, ha nagyon gyorsak akarunk lenni, könnyen hibázhatunk. Ezért nehéz kérdés, hogy „nyomjuk, vagy ne nyomjuk”. Magunkat ismerve úgyis piszkálni fog minket az önérzetünk, ezért meg kell találnunk azt a vékony középutat, ami még biztonságos, de ugyanakkor gyors is. Ugyan az elvárásunk magunkkal szemben mindig a győzelem, de most egy dobogós helyezéssel is elégedettek lehetnénk. A Bajnokságba fektetett rengeteg munkát nagy hiba lenne eldobni, ezt végig a szemünk előtt kell tartanunk!
A csapatverseny szempontjából Keller Petyáéknak is szorítok, és remélem állandó
idegenlégiós pontszerzőnk, az Antal Zsolti-Böröczi Levi páros is hozza a szokásosat, azaz a dobogót. Ha minden jól sikerül, akár két bajnoki címet is ünnepelhetünk a vasárnap esti célban!”

Fotó: Kollár SportfotóA verseny szombaton a Tesco parkolóban kezdődik a prológgal. Másnap három körben teljesítjük majd a Vác-Gombás és Sejce, valamint a Nagymaros-Márianosztra közötti gyorsasági szakaszokat.
A vasárnapi versenyt az interneten online is követhetitek, de mi is igyekszünk gyakran jelenteni a facebook oldalunkon! Szorítsatok!