Az ifj. Antalffy György – Vas Borosi Ádám kettős változó versenykörülmények között tesztelte a Citroen C2R2-t. A Szilveszter Rallye arra szolgált számukra, hogy kipróbálják a méregzsákot, versenykilométereket és tapasztalatot gyűjtsenek. Ezeket teljesítették, és elégedetten távoztak.

A teszten próbáltátok kipuhatolni a Citroen C2R2 előnyeit és hátrányait a Hondához képest. Mi volt az első benyomás?
– A lehető legrosszabb körülmények voltak egy új autó tesztelésére. Köd, csúszós út, hideg. Az autó viselkedését a teszten nem lehetett tökéletesen kiismerni, mert rövid pálya volt, és nagyon csúszott. Ezekre viszont megkaptuk a válaszokat, versenyhelyzetben. A végére kialakult bennünk egy kép, hogy milyen is lehet ezzel az autóval úgy igazán tempót menni, és komolyabb csatákat vívni.

A verseny ideje alatt végig az autóra, egymásra és a jó eredményre helyeztétek a fókuszt?
– Igen, próbáltunk úgy összességében mindenre koncentrálni, ami többé-kevésbé sikerült is. Az első gyorson – este a tejködben – kicsit dekoncentrált voltam, az ötödik kanyarban meg is pörögtünk, újra kellett indítani az autót, utána még egy túlcsúszásunk is volt tolatással. Ezt követően tudomásul vettük, hogy sok időt veszítettünk és egy jól felépített tesztversenynek tudtuk felfogni a másnapi futamot. Körről-körre építkezve, egyre jobban használva az autót az volt a célunk, hogy megismerjük a kocsi határait. Az első napi hibán túl nem vagyunk elégedetlenek, mert elég jól megugrottuk ezt a feladatot. Nem történnek gyorsabban a dolgok, mint a Hondában, inkább az érződik rajta, hogy a Citroen egy igazi versenyautó. Ez az autó erre van kitalálva.

Milyen kép alakult ki bennetek a Citroenről, a Bakó Rally Team-ről a szilveszteri futam alkalmával?
– Mind a versenyautó, és a csapat is nagyon jó benyomást tett ránk. Családias hangulat, szimpatikus emberek. Teljesen rendben volt az egész, autó felkészítése, a kiszolgálás, tényleg minden. Az autóról pedig azt kell, hogy mondjam, hogy kaptunk róla egy képet. Ha mi ezzel a kocsival versenyeznénk, akkor már tudom, hogy egy kicsit másképp kell vezetni. A rövid tengelytávja miatt kicsit visszahozza a GTI-s emlékeket is. Szekvenciális váltót először volt lehetőségem kipróbálni, és az is nagyon tetszett. Ha ezzel az autóval már egy-két versenyt futottunk volna előtte, akkor a dobogóért is küzdhettünk volna. Most viszont így az első napi hibával az eredményünk elfogadható, de én egy kilencedik helytől nem vagyok boldog, akkor sem, ha 88-an voltunk a kategóriában. De ennek most nem ez volt a lényege. Jó élmény volt. Versenykilométereket és tapasztalatot gyűjtöttünk, anélkül, hogy összetörtük volna az autót. Ezeket mind tökéletesen teljesítettük, és ezért elégedettek vagyunk.

Lesz folytatása a méregzsákkal való versenyzésnek?
– Ennek sok összetevője van, de szerintem mindkettőnk nevében mondhatom, hogy szeretnénk, még a Citroennel versenyezni. Igaz, hogy az R2 és az R2 Max közötti határok összemosódtak, de én egy nem szervofékes verzióval, ahol a balláb fékezés kicsit direktebb, illetve egy gyorskormányossal szívesen mennék. Ezekre a pluszokra még fáj a fogam, ezt beszéltük is Bakó Lacival. Valószínűleg az én vezetési stílusomnak ezek lennének a legmegfelelőbbek. A motorerő nem minden, sokat számít a váltó, a futómű, a fék, a kormány. Nagyon sok összetevője van egy versenyautónak, és ennek a kis Citroennek az időeredményei azt mutatják, hogy alkalmas erre a célra. Mi bízunk benne, hogy lesz folytatás.

Tiba Anita
BRT Média